esmaspäev, 3. detsember 2007

Ja ongi käes aasta viimane kuu...

Detsember on tavapäraselt kokkuvõtete tegemise ja uute säravate lubaduste tegemise aeg. Mõne nädala pärast saab olnule joone alla tõmmata, kerge õhkega kõik paha maha jätta, et rohkem head kaasa haarata.
Enne suurte rasvaste joonte allavedamist tõmban siinkohal udupeenikesed lõpukriipsud:
Lõpetasin taas ühe kursuse, sedapuhku osalesin kursusel, mis kannab pikka ja keerulist nime - "ESF projekti OPAH keeleõpetajate kursuse Digikogukond: õpetaja töö- ja arengukeskkond". Kursuse raames saime tuttavaks ühe väga tänuväärt, alles lapsekingades oleva portaaliga - Õppiva Õpetaja Portaal e. Õpetaja ePortfoolio. Ja kodutöögi tegin, kuis muidu. See sai küll natuke konarlik ja vajab olulist kohendamist, aga algus on tehtud ja selle üle on mul vaid hea meel.
Novembrikuus tegin plaani enda teadmised oksjonile... hmm... st.püünele panna ja osaleda LeMill õpilugude konkursil. Mõtteks see vaid jäigi, sest "Kell paugub ja kaigub kong, Tik-tik-a-tak liigub rong, Oma teel, Nii tormates peatumata." - ümber panduna siis sedasi, et kodusel emmel käib üks pidev tik-tik-tak, ja kui ainukesed oma hetked on öötundide arvelt, siis valikuvariantide vahel,kas voodi või arvutiekraan, sai 3:0 võidu VOODI.
Kas selle kaotusega tunnistan lõplikult, et oma soovid ja huvid tuleks kapinurka paremaid aegu ootama jätta?
Oh ei, siinkohal lööb välja lõvi põikpäisus ja heas usus, et minu pere ei kannata (jah, Tarmo!!), registreerusin uuele e-kursusele..."Kultuurierinevuste lõimimine koolis"
See on põnev teema ja saamas meie koolides järjest igapäevasemaks nähtuseks. Olen mõelnud oma praeguse eriala st. norra keele õpetamise kõrval õppida ka eesti keele teise keelena õpetajaks. Norras õpetades sain kaasa hea kogemustepagasi erinevatest kultuuriruumidest saabunud õpilastega töötamisel. Mulle meeldis, sest võitjad olid nii mina kui mu õpilased - sain teada, kui uskumatult vähe ma maailma rahvastest, eri kultuuriruumidest ja mõttemallidest tean. Selle teadmise pinnal tundub huvitav töötada ka Eestis õpilastega, kes alles astuvad samme lõimumise (nii hea sõna!) suunas, olgu nad siis teise-kolmanda põlve mitteeestikeelträäkivatest perekondadest või alles saabunud meie maale.

Panen siia üles minu Ibseni-teemalise kodutöö ühe osa - Powerpoint-esitluse. Esitluses on sees ka 2 linki teistele Ibseni-teemalistele lehtele: näituse info ja kontserdi osa). See ripub üleval Slideshare'is. Kodutöö tervikuna asub aga LeMill keskkonnas.

Kommentaare ei ole: